tisdag 21 oktober 2008

Vad som göms i snö...

Följande samtal utfördes för några månader sedan:
-A, det är Mimmi.
-Hej, det är Dogge, hoppas att du inte gått och lagt dig. Jag ville bara säga att jag glömde en påse hos er, jag har en matlåda däri så om du har lust att bara kasta in den i frysen så vore det schysst.
-Ok, nema problema.

-Ronny, Dogge glömde en påse här med sin matlåda i, kasta in den i frysen då.
-Ok.

I lördags hade vi en liten gathering här. Det blev sent. Alla blev hungriga. Ronny sa att det fanns vegetariskt i frysen om någon ville ha.
-Just det, säger Dogge. Jag har ju en matlåda här! Festaostpaj!
Döm av allas förvåning när Ronny tog fram påsen, han hade lagt in HELA påsen i frysen! Va, det är ju inte roligt, tänker du. Näe, det kanske det inte är men hade du varit här så hade du också skrattat när Ronny plockade ut matlådan, en katalog och en sladd! Pajen åts upp, katalogen tinade och blev bläddrad och vad som hände med sladden vet jag inte.

Inga kommentarer: