torsdag 9 oktober 2008

Juice

-Vad ska vi blogga om idag då?
-Juice.

Hans svar kom snabbt och utan någon som helst betänklighet. Idag har Milton druckit juice; Bravo med olika frukter och morot. Han fick is i sin mugg också. Jag har inte druckit någon.
Däremot så smakade jag på den där alvedonen för barn med super duper god smak. Jag tar hellre ett stolpiller i form av en riktig stol. Eller kanske inte, men fy faan vad äckligt det var!
Milton pillade i sig några skedar aprikoskräm, sen kom jag på den briljanta ideén att blanda ut fem milliliter alvedon i krämen. Värre än värsta blodhunden... När skeden med aprikoskrämsalvedon var precis vid hans mun så log han och slog bort skeden.
-Mamma ha, sa han och försökte föra skeden till min mun. Skitunge. Han slår mig i mitt egna spel. Vad fel det lät på svenska.

Inga kommentarer: