onsdag 8 oktober 2008

Onsdag morgon

-Mammas snopp...
-Mammor har ingen snopp. Bara Milton och pappa.
-Pappa gör pannkakor.

Milton är sjuk. Vet inte om han feberyrar -inte helt omöjligt. Om inte annat så för han väldigt konstiga konversationer. Några timmar senare så spydde han i kökssoffan; en halv baby bel-ost. Vägrar att ta alvedon trots att vi köpt en med super duper god smak, hallon eller nåt sånt. Gav honom lite cola istället. Japp, riktig, hederlig COCA COLA. Gott tyckte han. Fick till och med i sig ett dussin makaroner. Köttfärssåsen som jag preppat med en massa antiinflamatorisk vitlök spottade han ut. Ringde till dagis och sa att han stannar hemma resten av veckan. Fröken föreslog lite vaniljglass. Jag tror det går lika bra med Ben & Jerrys Cookie dough, jag är ju också lite sjuk och behöver glass. Synd att Milton inte är äldre, då kunde vi sitta i soffan med varsin glass under varsin filt och kolla på sunkiga filmer och vara sådär sjuka ihop. Nu ligger vi på hans bilmatta istället och han rättar mig varje gång jag kör med bilarna, tydligen så låter jag fel när jag gör mina fantastiska billjud.

Inga kommentarer: