tisdag 7 oktober 2008

Så här gick det till

Visst, det är roligt med bloggar och jag ser alla fördelar klart och tydligt. Det känns dock som det där kattköpet när man var liten fast nu är man stor...


Min goda vän visar stolt upp sin kattmamma/blogg och alla små kattungar/nya inlägg varvid en liten kattunge till och med fått mitt namn. Gulligt. Jo, det är verkligen en fin kattmamma hon har, ett riktigt praktexemplar och då har hon ändå två barn va och när jag beundrat klart så frågar hon om jag inte ska skaffa en. Näe, det är verkligen inget för mig, vi har inte tid eller engagemang och visst, det är kul nu men när den där lille kattungen blivit större kommer det inte vara lika roligt längre. Tänk på all mat, kel och annat den kommer att behöva för att inte prata om den där kattlådan!
Men snälla, det hade varit så kul och då kan alla få följa och det blir spännande...
...veterinärer och försäkringar och jag VET hur det kommer att sluta. Vi får lov att ge bort katten till nån stackars ensam tant som behöver någon att rå om. Hur gick det förresten med den där sköldpaddan det tjatades så om?!
...snälla, snälla! Lovar att det inte ska bli så den här gången. Nu ska det klappas och kelas som aldrig förr, inte bara i början utan hela tiden!
...Ok då, den var ju himlans fin, Linas katt.

Inga kommentarer: