måndag 24 november 2008

Typiskt Ronny

I lördags hände något spännande. Jag var på jobbet så jag kunde tyvärr inte delta men jag ska återberätta, det här är för typiskt Ronny.

Farmor och farfar ringer hem till oss på lördag förmiddag, inget svar. De ringer Ronnys mobil, "the number you have dialed is not in use". De ringer hem igen. Och igen. De provar Ronnys mobil några gånger till. De provar till och med från kompisens telefon, det kanske skulle fungera bättre men icke. De ringer hem igen. Jag har arton missade samtal på hemtelefonen. De ringer till Marie som kommer ner. Hon går upp för trappan i svalen, dörren står vidöppen. Panik. Vad kan ha hänt?! Något måste ju ha hänt! Nu ligger Ronny och Milton där inne, mördade, lemlästade. Panik. Hon springer ut och i korsningen Svangatan/Stockholmsgatan ringer hon till polisen.

Nu råder det lite olika versioner. Farmor säger att Marie var inne i lägenheten och ropade.
-Ronny! Milton! Hallå?
Inget svar. Panik, rädsla och samtal till polisen. Dörren stod ju faktiskt på vid gavel dessutom.
Ronny däremot, som var där, säger att det inte alls var så. Marie kom i trappan, såg hur dörren stod vid öppen och visste inte riktigt vad hon skulle finna därinne så hon ville inte gå in själv, ringer polisen och sen kommer Larsa (som är snickare). De ringer på porttelefonen.
-Ja?
-För helvette Ronny!!!

Jag har inte pratat med Marie än, måste göra det för jag måste få klarhet i vad som hände och framförallt var som hände med polisen. Det enda jag kan säga nu är att det är så typiskt Ronny att vara hemma med två döda telefoner och vänta på samtal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha nu är det Ronnys fel att telefonerna strejkar och att Telenor har sämsta täckningen hemmea hos stackars Ronny, dessutom så var inte dörren HELT öppen bara lite på glänt.

Anna sa...

underbart!! Men till ronnys forsvar e det inte helt hans fel- kanske inte horde telefonen?! man kan ju inte anta att det e ngt fel nar dorren e oppen utan att ga in?

varfor var den oppen foresten?!