torsdag 20 november 2008

Rätt så gulligt

-Tar du det eller?
Klockan är fyra på morgonen och Ronny frågar snällt om jag har lust att gå upp och fixa en nenne till Milton.
-Nä, säger Milton som nu står vid min sida av sängen. Mamma ligga där, pappa göra.
-Ja, du hörde din son, det är bara att gå upp.
-Natt mamma!
Milton klappar mig på kinden och hans ansikte är två centimeter ifrån mitt, sedan springer han ut till sin pappa som står i köket och kokar vatten.
-Men du behöver inte säga förlåt, varför gjorde du det?
-Nää, natt!
-Du har ju inte gjort någonting, fortsätter Ronny.
-Nää, natt mamma!
-Men lille plutten, inte ska du väl be om ursäkt för...
-NATT! HAN SA GOD NATT OCH INTE FÖRLÅÅÅÅT!
-Jaså jaha, jag trodde att du sa förlåt... Ja men det var ju rätt så gulligt att du sa god natt till din mamma.
-Mmm, natt mamma.

1 kommentar:

Anna sa...

Sa kul att man missforstar barnen hela tiden- Leah pratar engelska (sin version) o pappa fattar manga ganger inte att hon vill ha chips, macka eller napp o blir fullstandigt vansinnig o slanger sig pa marken o "spelar dod" som milton fast inte lika bra o inte tyst utan tolskriker tills hon far det hon vill ha, sen e det bara antligen pappa tack! - sen e allt solsken igen!