måndag 19 januari 2009

Hip hop

-Jag vill också ha sån.
-Mascara? Nä, det är bara mammor, transor och pudelrockare som har det.
-Jag inte pudelrockare!
-Nä, Milton, det får vi väl inte hoppas, skrattar jag.
-Jag är hip hopare!

Jag vet inte riktigt vad han har fått det där med hip hop ifrån, han har hållt på med det länge nu. Det roliga är att han nog inte vet vad det är själv men lyckas alltid få in det på rätt ställe. Som det här med pudelrockare, hur kan han möjligtvis veta vad det är för ena och sen kontra med hip hop?

-Titta, där är en gubbe och en hip hopare!
Milton pekar på bananerna och päronen som med kepsar och glada miner dekorerar hans yoghurtförpackning.
-Jaså, ja men se där! Vet du vad hip hopare säger då? Yo!
Han stirrar på mig.
-Yo! Yo! Yo! Upprepar jag med tillhörande armsvängning. Kan du säga det?
-Jag kan inte.
-Jo, men försök, yo!
-Jag kan inte det.
-Säg bara yo, lätt som en plätt.
-Jag kan inte, jag är liten.

1 kommentar:

Anna sa...

ni e bast!!! alltid lita pa att jag kommer skratta efter att ha last din blog!! kram