söndag 12 juli 2009

Lördag i Kungälv

-Amor, jag vill att du klär upp dig sen.
-Vaddå då?
-Nej, det är en överraskning, men ta på dig något fint så syns vi ikväll.

Jag har lite svårt för överraskningar. Inte för att jag har något emot dem, det är bara det att jag liksom blir så fylld av förväntan, som en gång när jag var liten skulle min syster ta med mig och Ameena till Skara sommarland. Jag blev så fylld av förväntan, och tydligen också kräks för när den stundande dagen var inne så låg också jag inne med fyrtio graders feber och kräks. Jag har några till liknande anekdoter för den som verkligen är intresserad, men hur som helst; full av förväntan och också en viss given oro, åker jag hem från jobbet och lägger mig i ett hett bad. Några Cuba Libre senare träffar jag Pablo och vi åker till ett ställe i Kungälv, Mat & Humle (eller var det Malt & Humle?).
Kocken måste ha varit tankeläsare för köttet var helt perfekt! Så riktigt god mat var det längesen jag åt, rekommenderas starkt!
Det hela blev ju bara trevligare när man delade detta med Pablo (även han rekommenderas starkt men det blir nog lite knepigare), vi satt länge och bara pratade, skrattade och njöt.
En helt perfekt lördagkväll med ett ännu trevligare och censurerat avslut...

2 kommentarer:

Ameena sa...

Vilken gullig överraskning. :) Och Kungälv är ju bara så mysigt. <3

Anna sa...

Sa MYSIGT!! :)