söndag 1 mars 2009

Kära läsare

peeeeeep peep peeeeeep peeeeeep

-Doktorn! Vi förlorar katten, hjärtat stannar!
-Ge mig trehundrathugofem milliliter dostjosan!
-Fortfarande ingen puls!
-Ok, ge mig de där elektriska grytlapparna, ladda tvåhundra volt.

peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

-Doktorn, hjärtat!
-Clear!
-Kom igen katten, kom igen...
-Clear!
-Fortfarande ingen puls!
-Ge mig tre deciliter!
-Av vad?
-Nurse, den katten behöver inga sympatier, bara rejäla grejer, clear! Ta tre deciliter av allt vi har och öka grytlapparna till tvåtusen volt! Clear!
-Doktorn...?
-VILL DU ATT KATTJÄVELN SKA DÖ ELLER?!

peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

-Doktorn, hjärtat har stått still länge nu...
-Jag vet! Jag vägrar bara att ge upp! Clear!

peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep peeeeeep peep peep peep

-Doktorn, det fungerade! Vi har puls!


Kära läsare,
jag kan glatt förmedla i detta pressmeddelande att Katten inte dog den här gången heller. Efter ett intensivt återupplivningsförsök kan vi nu tala om att Katten lever och mår bra. Trots att Katten verkar väldigt nyfiken på tagenbordet kommer det dessvärre att ta ett litet tag innan Katten kan blogga. Men hava tålamod, Katten komma tillbaka.
Tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att höra. Vi har varit oroliga och funderat på att beställa en krans.

Anna sa...

Jag e valdigt glad och ska skicka lite kattmynta i hopp om att det piggar upp katten- kanske en fin liten mus ocksa! Puss pa dig!