måndag 1 december 2008

Nu är Milton två

Nu äntligen är Milton två år, det tog några kalas men tredje gången gillt! Han är alltså inte åtta, tio eller tjugo längre, utan bara två år. Skönt. Idag firade vi tillsammans med Lina, Loke och Elis, Douglas, Billy, Joseph och Hector, käk, lek och tårta. Och ballonger. Konstigt nog har både jag och Lina utvecklat en fobi mot ballonger, de är obehagliga, men jag har varit stark. Jag har varit den utav oss som låtit barnen leka ballongerna och inte gömt mig i soffan. Loke lekte lyckligt med en ballong tills den gick sönder, då tog han en ny för att behålla euforin och när den gick sönder tog han en ny. Han kastade ballongerna upp i luften, klämde och tjöt av glädje. Det var först när han la sig på golvet med den pastellfärgade plastsaken som Lina gömde sig bakom alla kuddarna i soffan, Elis tryck tätt intill sig, och höll för öronen samtidigt som hon blundade hårt. Loke ligger alltså på golvet med ballongen under sig, fortfarande skrattandes och helt utan vetskapen om att den sprängs snart. När den gjorde det skrattade han så mycket som bara ett litet barn kan, tog en ny och la sig på den också.
Jag gömde resten av ballongerna.


Dagens tårta följer tidigare biltema, fast denna gång med en rondell och en Hummer. Smakerna har hela tiden varit densamma; vaniljcreme och mangomousse, fantastiskt gott! Ok, lite fusk med denna, den har ju en färdigkavlad marsipanbotten men jag tycker inte att man kan/ska begära så mycket utav mig...







Milton blev jätteglad för Duplodinosaurier från Douglas.








Ronny, Billy och Hector med Elis.







Imorgon ska jag fota honom i den nya Spidermandräkten och med den nya hästen som Loke valde. Tack allesammans för att ni var med och firade Milton och tack för alla fina paket!

Inga kommentarer: